Direktlänk till inlägg 5 december 2008

Hälsa på hos lillebror...

Av Madeleine - 5 december 2008 15:08


I onsdags tog jag en tur till Stockholm och min älskade lillebror...

Det var ett bra tag sen vi sågs nu och jag tyckte det var på tiden...!

Jag packade ner kantarellerna som jag plockade åt honom i höstas plus lite till... (hembakade bullar, piroger och pizzarullar m.m.)

Såna gosaker saker finns inte så ofta i en "ungkarls" frys... hi hi ;-)


Det blev uppskattat vill jag lova...! :-)


Lillebror hade städat och julpyntat och gjort så fint tills jag skulle komma!

Vi har haft sååå mysigt!

Det blev naturligtvis lite "sightseeing" i Sthlm...

Vi var på ett stort loppis... verkligen en upplevelse!!!

Som att kliva direkt in i ett annat land... Inga fynd gjordes dessvärre, mest en massa skräp...! En väääldig massa skräp...!!! Hi hi

Shopping blev det istället på ett 5-vånings shoppingcenter...


Vi åt också god mat! På shoppingcentret blev det "hot Thaimat" (kyckling i grön curry) för min del... Birdy nam nam...! ;-)

Till saken hör att min bror också är en väldigt duktig kock och han bjöd på jättegod mat!


Här hugger min söta brorsdotter Sanna in...

 

Lillebror och jag har pratat, pratat, skrattat och pratat...

Tiden rusade iväg... plötsligt var klockan 3 på nätterna...!

Uj uj uj, nu behöver jag nog sova en vecka... ;-)


TACK lillebror för dessa dagar...! :-)

 
 
Melinda

Melinda

7 december 2008 18:50

OJ, vilken fin och smal morbror jag har!! Jisses vad han har gått ner i vikt. Bra jobbat av honom. Önskar att jag själv kunde det, motivationen hos mej saknas dock nu! *Kram Kram*

http://www,melindahoglund.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Madeleine - 8 januari 2009 22:10

  Nu är det dags för version 4! Gå in via Länkar till höger : Min 4:e blogg eller madlin4.bloggagratis.se   Väl mött! ...

Av Madeleine - 8 januari 2009 17:13

  GRATTIS på 43-årsdagen min goa lillebror!   Sätter in den här sköna bilden som publicerades i Svensk Damtidning på tidigt 80-tal...! En "tuff" Julle i kepa och avklippt jeansväst som får autograf av LILLBABS! KAN DET BLI BÄTTRE...? Hi hi! :-)   Ho...

Av Madeleine - 1 januari 2009 21:55

  Ja, så var det då ett nytt år igen... I Gisslarbo avnjöts det dessa godsaker i väntan inför 12-slaget... Inte dumt vill jag lova...! Till detta drack vi ett jättegott vitt vin som min yngsta dotter köpt åt oss i Oslo!    Lyxigt värre minsann...!!!...

Av Madeleine - 29 december 2008 16:38

  Det blir så häftiga isformationer vid dammen nu när det är några minusgrader ute... Tog några bilder i förmiddags...   Kolla...! :-)        Tjusigt värre...!!!   ...

Av Madeleine - 28 december 2008 11:49

  Naturen bjuder på storslagna vyer nu! Jag tog kameran med mig på en promenad längs Gisslarboån...   Titta och njut...!!! :-)                     Varje årstid har ju sin tjusning...! :-)             ...

Ovido - Quiz & Flashcards